BUNTU ,

salam eblyone . 
makin lama , makin tak best aku duduk rumah . 
duapulohempat jam asyik buat benda yang sama je . 
NO life . NO meaningful . NO adventure to begin . 
eat , sleep , sleep , eat back
that's how my routine . 
\k , dulu kaw beria-ria sangat nak habis SPM kannnnnnnnnnn , Musfirah --"/
sekarang , aku nak balik sekolah balik . 
celikkan mata waktu cikgu tengah mengajar . 
masa waktu PJ bersenam. \oke , neyh tipu . aku tak suka waktu PJ --"/ 
waktu add math , fizik , chemist , aku tak nak menguap
waktu BM & BI aku akan buat karang berjela-jela
oke , betul aku kata . 
sekarang , aku RINDU sekolah .  
dulu masa nak masuk form 5 , sumpah aku kata macam neyh :
'ala , SPM . bestnyer lepas tuh cuti panjjjjjjjjjjjang jew '
'weyh , kte dah nak amik SPM dah (!) yahhhhhhhhho , tahun depan tak payah sekolah '
'weyh , dah SPM . bestnyyyyyyyer .' 
now , aku BUNTU
aku akan menghadapi life yang lebih mencabar waktu aku meningkat lebih dewasa . 
aku tak akan ada kehidupan sekolah dah . 
aku tak akan bangun sesubuh waktu mak aku kejut untuk study . 
aku tak akan set jam pukul 4 pagi dah untuk study sejarah . 
aku tak akan rasa fed-up lepas tak dapat jawapan untuk add math . 
ye , aku tak akan dapat semua tuh dah . 
sebab itu , senior-senior aku dulu cakap . 
-Hargai lah masa korang SPM , sebab last final year dan korang tak akan merasa dah .- 
baru aku faham meaning yang tersirat waktu senior aku cakap macam neyh .
aku rindu nak gosip-gosip dengan kawan perempuan aku . 
aku rindu nak bercerita dengan kawan lelaki aku . 
aku rindu macam-macam dekat sekolah . 
arrrrrgh , jauhkan larh perasaan begini . 
sebab aku akan makin BUNTU . 

p/s- sekarang neyh aku nak apply UPU . tapi tak reti . dah fed-up . sesapa tolong ajar ?

Popular Posts