Madah untuk diri aku sendiri

Aku. 
Banyak belajar.
Daripada pengalaman hidup aku sendiri. 
Aku telah membesar. 
Dari kecil tapak tangan sehingga dah sebesar mak orang. 

Aku. 
Tetap aku. 
Hanya yang berubah ; Hati, jiwa, raga & emosi.
Tumbesaran yang lain dari yang lain. 
Ya. 
Itu aku. 

Aku.
Sedar diri aku siapa. 
Orang cakap-cakap. 
Orang gosip-gosip. 
Aku sedar itu.
Tapi, 
Aku tetap diri aku kan ? 

Aku.
Nak berubah macam mana ? 
Nak puaskan hati semua orang ? 
Nak aku jadi badut berpura-pura depan orang? 

Aku.
Akhirnya aku. 
Jatuh sendiri tanpa bangkit-bangkit lagi. 
Nak macam itu ? 

Aku. 
Harapan aku. 
Jangan kamu menuduh aku macam-macam. 
Ya. 
Kamu orang yang sebarkan cakap-cakap pasal aku. 

Aku. 
Berharap sangat. 
Semoga kamu kembali ke jalan yang benar. 

P/s- "Don't blame God for taking away all your happiness. Blame yourself for expecting that they'll last forever."
▶By @ami_ _ rul

Popular Posts