Masa Depan.


Kebelakangan ini aku asyik fikir apa akan terjadi pada masa hadapan. Untuk aku, aku dalam kekeliruan. Semakin meningkat dewasa semakin sukar untuk aku mengetahui apa yang terbaik untuk diri aku. Fikir pasal nak belajar mana. Fikir pasal aku neyh dapat carry ke apa yang course aku pilih kemudian hari? Fikir pasal aku tak homesick ke kalau aku jauh dengan mak ? Aku banyak fikir dan sampai sekarang aku tak dapat buat keputusan. Sebenarnya aku takut. Ya, aku takut nanti aku menyesal di kemudian hari lepas aku sendiri yang buat keputusan. Dah la aku neyh jenis stubborn tak ikut cakap orang. Bak kata mak aku 'ikut kepala sendiri je'. Lagi satu aku risau orang judge aku punya fizikal. Part neyh aku paling-paling tak suka nak bincangkan. Aku neyh macam budak perempuan normal tapi pasal berat badan tuh terlebih normal. Serious aku tak suka langsung orang yang judge orang lain berdasarkan keadaan fizikal seseorang. Aku juga fikir, dapat ke aku kawan yang okey boleh sekepala dengan aku nanti? Dapat ke roomate aku terima sikap aku ? Kot aku dapat roomate yang suka pinjam barang neyh lagi aku alergi. Sebab aku tak ada adik beradik so aku tak suka sangat orang nak pinjam-pinjam barang. Jangan pula mengata aku ada sikap individualistik cuma aku tak berkenan sangat sikap suka meminjam. Haih. Masa depan aku sumpah aku tak tahu macam mana nak cakap. Tahun depan aku dah 20 tahun. Dah masuk dalam golongan 20-an kalau aku isi borang mana-mana. Aku kena berlagak macam orang dewasa. Tak boleh nak ketawa kuat bagai macam orang lelaki. Tak boleh nak bersin sesuka hati. Dah tak boleh dah nak pandang straight mata orang lain. Bla..bla.. dah banyak kena pantang. Aku rasa macam aku orang baru lepas bersalin lepas kena kawal perlakuan aku depan orang ramai. Ye la. Dah dewasa kannn?

Popular Posts