Planning vacation Part 1


Hari ini aku nak cerita. 
Dah berapa bulan aku tak sign in blogger sebab banyak benda dah berlaku. 
Serious. 
Banyak sangat sampai aku tak tahu nak buka cerita dari mana. 
Hari ini aku nak cerita pasal 'planning vacation part 1'.
Gila, Musfirah yang rockers mana pegi?
Aku still wujud lagi tapi teringin jugak sesekali nak jadi gegurl *hakk tuihh. 
Untuk pengetahuan umum, bulan 3 next year kalau ada rezeki dan laluan Allah kasi aku akan pergi somewhere yang jauh. 
Yang berbeza budaya, masyarakat, bahasa dan agama.
Tak sabar pula tapi still ada 5 bulan lebih. 
Aku pergi vacation neyh sorang-sorang. 
Abah mak tak ikut. 
Aku gamble pergi sorang-sorang. 
Dengan passport, ticket flight, bagasi, makanan, pakaian. 
Whoa. 
Aku tak sangka aku kena buat list panjang gila. 
So, mulai bulan 9 neyh aku dah kena start kumpul duit. 
Start diet & aku kena perkasakan lagi language English aku. 
Fuhhhh. 
Aku bagi hint la sikit aku nak pergi mana. 
Aku bulan 3 tahun depan akan pergi tiga tempat. 
Trip 6 hari 5 malam. 
Kat situ syurga beli belah la. 
Not Singapore nor Thailand nor Vietnam nor Indonesia or somewhere around Malaysia.
I'm telling you. 
It's still far away beyond expectation. 
Tempat yang aku x pernah jangka aku akan jejak kaki kat sana. 
Masa memula aku nak join trip vacation neyh abah macam tak kasi je. 
Tapi satu hari tuh ;
Abah : Firah, mari sini kejap pergi dapur.
Aku : (Pergi dapur, then masa tengah berjalan ke dapur fikir apa kesalahan aku dah buat ?) Ye, abah.
Abah : Kau betul ke nak ikut pergi trip tuh?
Aku : (Muka blur) Kalau abah bagi orang pergi la. Kalau tak bagi tak apa la.
Abah : Nanti jaga diri baik-baik.
Aku : (Muka still blur & confused) Serious?!
Mak : *sengih-sengih*.
Abah : Betul la. Kalau kamu tak nak pergi tak apa.
Aku : Yahooooooooooooooo. Mesti la nak. (He he he). *Loncat macam kijang
So, macam tuh la kejadian macam mana aku boleh libatkan diri untuk vacation neyh. 
Aku tak nak cerita bebanyak takut pula nanti aku tak jadi pergi.
Tapi doakan aku selamat berangkat dan selamat pulang ye. 
Tak sabar pula. 
Mak sedara aku kata masa aku pergi trip sana bulan 3 nanti musim bunga ! 
Woah.
Lagi la hati ini gembira. 
Tak ada la sejuk sangat. 
Aku harap semua berjalan dengan lancar. 
Nantikan 'planning vacation part 2.'

P/s- Aku akan trial pada 9 September 2013. Doakan aku sentiasa boleh jawab dan tak takut untuk menghadapi peperiksaan. InsyaAllah.

Popular Posts