B.

Bertapa gelapnya malam tanpa lampu pelita, 
Begitu juga gelapnya hati tanpa Tuhan. 

Tanpa kau sedari diri kau siapa, 
Kau hanya manusia biasa yang pendosa. 

Kau ragu-ragu untuk beriman kepada Dia, 
Tapi kau lupa siapa yang ciptakan manusia. 

Kau jauh kehadapan tentang dunia,
Namun, sebenarnya kau jauh kebelakang tentang dunia yang kekal selama-lamanya. 

Hati kau meronta takut ketika sakaratul maut datang mengambil nyawa, 
Tapi, apa amalan yang telah engkau lakukan dekat dunia ? 

Dulu aku jauh, 
Jauh daripada Tuhan. 

Aku takut dengan dosa aku yang tak terhitung banyaknya, 
Namun, aku betul-betul mahu diri aku kekal disisi Tuhan buat selama-lamanya.

Aku berubah perlahan-lahan, 
Merangkak untuk kenal Yang Maha Esa.

Tak semestinya kita akan sentiasa berada diatas, 
Tak semestinya kita akan sentiasa berada dibawah. 

Berubah. 

Popular Posts