Lampau

Lampau. 
Masa lampau. 
Pernah satu masa aku jahil tentang segalanya. 
Aku tutup mata, 
Aku pekakkan telinga. 
Tanpa peduli siapa-siapa. 

Lampau. 
Masa lampau. 
Yang aku rasa aku banyak jatuh daripada rasa bahagia. 
Yang aku rasa aku malu untuk cerita tentang segalanya. 
Yang aku rasa aku sangat berdosa dengan Tuhan. 
Tanpa aku sedar rupanya Tuhan sangat sayangkan aku. 

Lampau.
Masa lampau. 
Cukup hitam dan cukup gelap. 
Moga aku tak tengok belakang kembali.
Moga aku ambil iktibar untuk itu. 
Moga aku tak di selebungi awan hitam kembali. 

Aku nak kejar masa depan aku. 
Yang aku bercita-cita untuk gapainya. 
Aku nak teruskan kehidupan aku dengan banyak warna. 
Aku nak awan yang selebungi aku punya warna pelangi
Agar aku tersenyum kemudian hari. 

Moga Tuhan dengar doa aku. 
&
Moga Tuhan maafkan aku tentang segala-galanya. 

Popular Posts