Tingkatan 6.

Saya Musfirah Binti Mohd Shalleh
 dengan rasminya pada 8 Mei 2012 telah mendaftar sebagai ;
salah seorang pelajar Tingkatan 6. 
Puuuuiiiih~ ayat aku skema gila habisss. 
Oke, sebenarnya tajuk post untuk form 6 neyh dah lama dalam kotak fikiran aku. 
aku dah melalui orentasi segala bagai. 
aku nak cerita apa yang berlaku pada orentasi sebab aku tak boleh nak skip sangat sebab cerita neyh yang PALING penting sekali aku nak cerita. 
sebenarnya aku dengan berat hati tak rela nak pegi form 6. 
aku dapat tawaran lebih baik dari semua yang aku dapat untuk lanjutkan pelajaran tapi, berkat dan keredhaan abah mak yang penting so, aku ikut kata mereka mana tahu lebih berjaya dikemudian hari. 
ceritanya bermula begini, 
aku rasa masa tuh dah 2-3 hari dah orentasi. 
aku dan semua pelajar yang ditawarkan masuk haruslah masuk ke dewan untuk mendengar sesi taklimat yang akan disampaikan oleh guru-guru mata pelajaran tingkatan 6. 
aku rasa masa tuh aku, Zomb (Zomb pun masuk  Form 6 jugak. YEEESS!),ain  tengah cari tempat duduk sebab tempat duduk kteorang yang biasa telah diambil oleh geng Syerot. 
kita orang tak kisah pun diaorang nak ambil then kita orang pun cari lah tempat kosong. 
alih-alih nampak kat depan tuh ada meja kosong. ngam-ngam aku, zomb dengan ain. 
kita orang pun duduk lah. selang berapa minit kemudian , 
datang lah satu makhluk keling yang memang tak paham pepatah melayu 'siap cepat dia dapat' sound lebih-lebih kat tempat yang aku tengah duduk. 
ulang suara ;
yang aku TENGAH DUDUK !
minah keling tuh kata ,'bangunlah..bangunlah..' 
aku pun pandang la muka dia tak puas hati habis. 
apasal pulak dia nak suruh bangun padahal punya berlambak tempat kosong kejadah apa nak ngadap tempat tuh jugak. 
aku buat bodoh je la. lepas tuh dia sound tinggi pulak 'Bangunlah! Bangunlah! '
aku pun apa lagi. 
'You kenapa nak suruh kita orang bangun ? ada tampal nama you ke kat kerusi meja neyh ? kat depan ada banyak lagi tempat kosong.' aku cakap tak ada la nak tengking. 
lepas tuh zomb tarik aku tak nak gaduh. 
rugi je waktu tuh aku bangun. sepatutnya aku duduk je tempat tuh. ARRRRGH! menyesal habis !
tapi tak apa la , mungkin Allah bagi hikmah zomb tarik aku supaya tak payah gaduh. 
lepas tuh waktu balik nasib baik keling tuh cepat-cepat mintak maaf dekat aku. 
kalau tak memang sumpah boikot habis la dia tuh !
-tamat cerita pasal orentasi-

***************************************************

Lepas tuh sesi kemasukan kelas. 
Aku dengan ini , seorang pelajar Pra-U Tingkatan 6 (Kelas 6 Rendah 2) mengambil jurusan ;
Bahasa Melayu
MUET
Ekonomi Asas
Sejarah
Pengajian Am
Guru kelas aku Cik Pushpalata. 
*aku tak tahu aku eja nama dia betul ke tidak. MUAHAHAHA*
kadang-kadang dia ok, kadang-kadang menyampah dengan dia pun ada. 
dia suka mengatal sebab dia tak kahwin lagi. HIHI dah selalu cakap sayang-sayang . *K, muntah*
aku duduk sebelah EG. 
aku tak dapat duduk sebelah Zomb sebab dia dah ada Ain :"( 
gila sedih punya ayat, 
tapi, sebenarnya duduk dengan Eg memang best OHSEM gila la. 
Eg jenis satu kepala, kadang-kadang gila meroyan dalam kelas cakap merapu macam gila and Eg suka ketawa macam aku *batuk malu-malu*
kelas aku umpamanya seperti OVEN sebab kitaorang satu-satunya kelas yang mempunyai privasi yang sangat lebih dan juga jauh dari pandangan manusia. 
Juga bermula selepas rehat kelas kita orang akan mengeluarkan wangian minyak wangi yang PERRRRRRRRH baunya sama dengan bauan peluh yang akan dikeluarkan oleh pelajar-pelajar tersebut yakni kawan sekelas aku kerana memang kitaorang punya kelas PANAS GILA ! 
sebab itu aku kata kelas kitaorang memang AWESOME ! *tangan dibahu mata keatas*
Aku juga dapat ramai kawan baru yang datang dari sekolah-sekolah lain. 
Kawan sekelas aku ;
Azizul(Ketua Kelas). Najmi. Amirul. Hafiz. Hanif. Aliff. Wan. Farhan. Fitri. Murni. Maisarah. Shaabira. Mariatul. Aku. Eg. Ina (Pen.Kelas). Maton. Farah Wa(Bendahari). Ecah. Fatehah. Marliayna(Setiausaha). Aisyah. Anis. Putri. Dayah. Aliya. Zomb. Ain. Fathiah. Solehah. Add dan Amalina. 
Ok, post kali ini itu sahaja :D

"We never know someone until we learn how to know someone."-Musfirah Shalleh

Popular Posts